جدید ترین طرح های آینه دکوراتیو مدل کلاسیک و مدرن

قبل از اینکه بدانیم آینه دکوراتیو چیست، باید به معنای آینه کاری توجه کنیم. آینه کاری به معنای بریدن و تبدیل یک آینه بزرگ به قطعات کوچکتر است. این کار را برای ایجاد اشکال و طرح‌های مختلف انجام می‌دهیم. قدمت این هنر بسیار بالاست و البته ایرانیان نیز در این زمینه سابقه طولانی دارند.

در ادامه قصد داریم جدید ترین مدل های آینه دکوراتیو را به شما معرفی کنیم. برای خرید آینه های دکوراتیو که در ادامه معرفی میکنیم، کلیک کنید.

آینه دکوراتیو چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، استفاده از آینه از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است. و البته این قضیه تا امروز ادامه دارد. مثلاً وقتی به خانه جدید نقل مکان می کنیم، آینه می‌گیریم. البته با گذشت زمان ایرانیان به یک آینه ساده بسنده نکردند و طرح های جدیدی نیز خلق کردند.

اما آنچه امروزه با وجود تکنولوژی‌های روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آینه دکوراتیو است. در زندگی امروزی یکی از راه‌های طراحی دکوراسیون استفاده از آینه‌های طرح دار است. هرکسی که بخواهد طراحی خوبی برای خانه خود داشته باشد، قطعا یکی از گزینه‌‌ها آینه‌های دکوراتیو خواهد بود. 

تفاوت بین آینه کاری کلاسیک و آینه کاری مدرن

آینه کاری کلاسیک در واقع یک هنر دستی است که در آن قطعات آینه با دست ساخته می شود. اما آینه کاری مدرن با استفاده از فناوری، دستگاه ها و ابزارهای امروزی همین کار را انجام می‌دهد. از دل آینه کاری‌های مدرن، آینه‌های دکوراتیو با تنوع بسیار بالا خلق شده است.

تفاوت دیگر آینه سنتی و کلاسیک با آینه مدرن این است که در آینه کاری سنتی قطعات آینه کوچکتر از آینه کاری مدرن است.

همچنین تنوع طراحی در آینه کاری‌های مدرن بسیار بیشتر از آینه کاری های کلاسیک است. طرح هایی مانند طرح لوزی، طرح نیزه، طرح الماس، طرح حجمی، طرح شاهانه، طرح خورشیدی و … که هر کدام بر اساس ویژگی‌های خود مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه دکوراتیو دیوار در زیباسازی منزل

بدون شک یکی از عناصر زیباکننده خانه‌های امروزی استفاده از آینه‌های دکوراتیو است. طراحان مدرن امروزی استفاده از این نوع آینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته استقبال مخاطبان باعث جذابیت بیشتر آینه دکوراتیو برای طراحان شده است. زیرا قطعا در زیبایی و ایجاد حس آرامش در خانه و محیط کار تاثیر بسزایی دارد.

 انواع محیط های استفاده از آینه های دکوراتیو

آینه های دکوراتیو در هر محیطی قابل استفاده هستند. البته بسته به کارایی آن محیط، نوع آینه دکوراتیو نیز تغییر می‌کند. در منزل، باشگاه ورزشی، مکان‌های تفریحی، سالن های مهمانی، محیط کار و موارد دیگر.

برای اینکه بهترین محیط برای نصب آینه را پیدا کنید، ابتدا باید با جدیدترین ترندهای آینه دکوراتیو آشنا باشید.

تاثیرات مثبت آینه های دکوراتیو بر محیط زیست

بسته به نوع محیط، جلوه‌های آینه دکوراتیو می تواند تغییر کند. برای مثال اگر محیط خانه را در نظر بگیریم موارد زیر بسیار برجسته هستند.

  • • پرکردن فضاهای خالی خانه با نصب آینه دکوراتیو دیوار
  • افزایش زیبایی منزل
  • افزایش نور در محیط های مختلف خانه
  • ایجاد حس نشاط و شادابی در محیط خانه

با خرید آینه دکوراتیو می توانید به راحتی از تمامی مزیت های ذکر شده بهره مند شوید. و با یک انتخاب هوشمندانه، حسی جدید و سرزنده به خانه یا محل کار خود بیافزایید. ما به شما اطمینان می‌دهیم که بلافاصله تاثیر فوق العاده این کار را خواهید دید.

 انواع آینه های دکوراتیو از نظر برش

آینه دکوراتیو به دو صورت ساخته می‌شود. آینه گردان و آینه CNC. از نظر ظاهری هر دو مدل شبیه به هم هستند اما اگر به آن دقت کنیم تفاوت‌هایشان را نیز می‌بینیم. آینه CNC در واقع یک آینه یک تکه است که طرح مورد نظر به صورت شیارهایی توسط دستگاه‌های مختلف بر روی آن حک می‌شود و در واقع این اشکال بر روی آینه بریده نمی‌شود.

اما از سوی دیگر نوع دیگری از آینه‌های دکوراتیو، آینه‌های برش خورده هستند. آینه‌هایی که از قطعات مختلفی تشکیل شده و در کنار هم نصب می‌شوند و شکل نهایی را ایجاد می‌کنند. آینه های کنده کاری شده مزایای زیادی نسبت به مدل‌های CNC دارند.

به عنوان مثال، اگر یک تکه آینه دکوراتیو شکسته شود، می‌توان آن را به راحتی تعویض کرد. اما برای آینه CNC چنین امکانی وجود ندارد. همچنین استفاده از آینه برش خورده در فضاهای بزرگ راحت تر و مقرون به صرفه‌تر است.

تفاوت دیگر آینه‌های ماشین کاری شده با CNC این است که مدل‌های ماشین کاری شده زیبایی بصری بیشتری دارند. در واقع در آینه‌های کنده کاری شده از قطعات واقعی برای ایجاد اشکال مختلف استفاده می‌شود. در حالی که در آینه‌های CNC مشکلات ظاهری ظاهر شد و زیبایی آینه‌های صیقلی را ندارند.

کاربرد آینه دکوراتیو طرح کلاسیک

نحوه طراحی آینه دکوراتیو طرح کلاسیک بسته به محل آن می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، می‌توان از آن در اشکال خلاقانه و هنری خاصی استفاده کرد. استفاده از این آینه ها با در نظر گرفتن موقعیت مکانی می تواند تمامی قسمت ها را پوشش دهد و یا بسته به سلیقه افراد به صورت قطعاتی قابل استفاده بوده و تنها شامل یک قسمت می‌شود. زیبایی منزل با استفاده از آینه دکوراتیو طرح کلاسیک خیال شما را راحت می‌کند چون به دلیل مواد به کار رفته در طراحی و اجرای آن از استحکام بالایی برخوردار هستند.

مشخصات کلی آینه دکوراتیو طرح کلاسیک  و مدرن

از جمله مشخصات فنی آینه دکوراتیو طرح کلاسیک استفاده از متریال با کیفیت می‌باشد. همچنین تنوع تولید این محصول بسیار بالاست. به همین دلیل می توانید با خیال راحت انواع آن را بسته به سلیقه خود، بسته به فضایی که می خواهید انتخاب کنید و با استاد مشورت کنید؛ زیرا در رنگ های مختلف موجود است. در نتیجه می توان از آینه دکوراتیو طرح کلاسیک مطابق با هر دکوراسیونی استفاده کرد. علاوه بر این آینه دکوراتیو طرح کلاسیک بر خلاف گذشته به اشکال مختلف تولید می شود.

 بنابراین افراد به راحتی و با سلیقه شخصی خود می توانند از بین طرح ها، رنگ ها و نقش های مختلف بهترین را انتخاب کنند. لازم به ذکر است هرگز فراموش نکنید که می توانید در انتخاب بهترین طرح از استادی ماهر بهره مند شوید.

معرفی آینه های دکوراتیو بدون قاب

باید بدانید که برخی از اشکال و مدل های آینه های دکوراتیو بدون قاب هستند. در این صورت طرح های جذاب، شیک و زیبایی با آینه با استفاده از اشکال هندسی طراحی و اجرا می شود. بدین ترتیب تیم فارکو با استفاده از چند تکه آینه و چیدمان زیبای آنها در کنار هم طرح های مورد نظر شما را خلق خواهد کرد.

 می توان به طرح حیوانات، پروانه های کوچک و بزرگ، انواع گل ، اشکال مثل ابر و کوه و … برای آینه‌های دکوراتیو اشاره کنیم. البته آینه های قاب دار در این صنعت محبوبیت خاص خود را دارند. آینه‌های زیادی برای خانه طراحی و تولید می‌شوند. برخی از آنها دارای اسکلت چوبی، مسی، فلزی، برنزی، پلاستیکی و فولادی هستند.

آینه رنگی

آینه رنگی از دیگر آینه های موجود است که با توجه به ویژگی هایی که دارد می توان از آن به عنوان آینه دکوراتیو استفاده کرد. آینه رنگی از نظر تنوع رنگ بسیار غنی است و تقریباً تمام طیف های رنگی را شامل می شود. همچنین این آینه را می توان به روش های مختلفی تولید کرد. اما آینه های رنگی به دلیل رنگ و زیبایی که به تنهایی و به شکلی ساده دارند جذابیت خاصی دارند و می توانند به نوعی آینه دکوراتیو به شمار آیند. کافی است رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید تا آینه تغییر بسیار خوبی در فضای شما احساس کند.

 آینه حمام

یکی از مواردی که در طراحی سرویس بهداشتی باید به آن توجه ویژه ای شود. این است که باید به یک سری عوامل توجه کنیم که باید به آن توجه کرد. اگر به آنها توجه کافی نداشته باشید، طراحی آینه دکوراتیو شما نامناسب خواهد بود. 

 در عین حال محیط شما زیبایی خاصی خواهد داشت. اگر از آینه ضد بخار برای آینه حمام و توالت استفاده می کنید، کار بسیار درستی انجام داده اید. آینه ها این قابلیت را دارند که زیبایی و ظرافت طراحی سرویس بهداشتی محیط مورد نظر شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. پس با دانستن این نکات می توانید کاملا مطمئن باشید که طرح مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن اجرا و نصب خواهد شد.

آینه دکوراتیو چراغ دار

یکی از جدید ترین مدل های آینه دکوراتیو آینه های نورانی نوعی آینه هستند که در ساخت خود از چراغ های LED استفاده می کنند. چراغ های LED معمولا در کنار آینه نصب می شوند. برای ساخت این آینه ها اغلب از چراغ های نواری و حبابی استفاده می شود. آینه های چراغ دار در سال های اخیر به یکی از پرطرفدارترین انواع آینه تبدیل شده اند و علاوه بر مناسب بودن برای تزیین محیط، در محیط هایی مانند آرایشگاه ها و سالن هایی که نیاز به آینه با کیفیت بالاتری است نیز استفاده می شود.