تفاوت قیمت استخرهای آماده بر اساس جنس و اندازه

استخر پیش ساخته

داشتن استخر در زمان های قدیم مخصوص به خانه های لوکس و گران قیمت بود اما امروزه شما با خرید استخرهای پیش ساخته می توانید این لذت را در خانه خود داشته باشید. اینگونه استخرها امکان جابه جایی دارند و می توانید در هر مکانی که دوست داشته باشید اقدام به نصب آن بکنید. استخرهای پیش ساخته دارای جنس ها و ابعاد متنوعی می باشند و شما باتوجه به متراژ مکانی که برای این کار درنظر گرفته اید اقدام به خرید آن می نمایید. شما می توانید با خرید ارزان قیمت ترین استخر پیش ساخته هم به منظور خود برسید و بدانید که همه انواع استخرهای پرتابل و پیش ساخته کارایی یکسانی دارند. در ادامه به ویژگی استخرهای پیش ساخته و انواع آن می پردازیم.

تعریف استخرهای پیش ساخته چیست؟

قبل از خرید استخر پیش ساخته باید با ویژگی های آشنا باشید و بدانید که یک استخر پرتابل می تواند دارای چه قابلیت هایی می باشد. استخرهای پیش ساخته به استخرهایی می گویند که پرتابل بوده و قابل جابه جایی هستند. البته این مورد برای همه استخرهای پیش ساخته صدق نمی کند و تنها مدل هایی با ابعاد کمتر دارای این قابلیت می باشند. استفاده از این محصول برای خانواده ها بسیار مهیج و جذاب می باشد و می توانند تفریحات آبی هیجان انگیزی را در کنار خانواده بگذرانند. درصورتی که فضای زیادی را برای استخر در نظر گرفته اید می توانید به این گزینه نیز توجه داشته باشید زیرا مزایای بیشتری نسبت به استخرهای بتنی دارند. این استخرها توسط برندهای مختلفی تولید می شود و اگر بودجه محدودی برای این کار درنظر گرفته اید، می توانید از بین آن ارزان ترین استخر پیش ساخته را انتخاب کنید.

استخر پیش ساخته
قیمت استخر پیش ساخته

انواع استخرهای پیش ساخته ارزان قیمت

در خرید استخر پیش ساخته باید انواع آن را بدانید تا بتوانید از بین آن بهترین انتخاب را داشته باشید. درکل استخرهای پیش ساخته از دونوع برزنتی و فایبرگلاس ساخته شده اند و می توان گفت قیمت های متفاوتی نیز دارند. قالبهایی که برای این استخرها درنظر گرفته می شود میتوان به دو صورت روکار و یا توکار باشند. درصورتی که مایل به خریداری استخر توکار هستید باید بدانید که این مدل از استخرهای پیش ساخته قابلیت جابه جایی ندارند. همچنین هزینه نصب استخرهای توکار به مراتب بیشتر از استخرهای پیش ساخته روکار می باشند و نصب آن ها نیز زمانبر می باشند. از جمله نکاتی که در انواع استخرهای پیش ساخته وجود دارد این است که کیفیت و ساختار هر مدل می تواند با مدلی دیگر متفاوت باشد و روی قیمت آن نیز تأثیرگذار باشد. . استخر پیش ساخته بتنی، فلزی، فایبرگلاس و اینتکس می تواند از انواع استخرهای بتنی به شمار آیند.

استخرهای پیش ساخته برزنتی

یکی از ارزان قیمت ترین استخرهای پیش ساخته، استخرهای برزنتی می باشد که علاوه بر ان قابلیت جابه جایی دارند. فریمی که برزنت درون آن قرار می گیرد، از جنس فلز می باشد و پایه های استیل آن نیز قادر به تحمل وزن می باشد. نردبانی که در این مدل از استخرها قرار گرفته است از جنس فلز می باشد و مستحکم می باشند. فیلترهایی برای تصفیه آب در کنار و قسمت بیرونی استخر قرار داده شده است و این استخر پیش ساخته نیز میتواند به صورت روکار و توکار باشد. این استخرها نسبت به استخر پیش ساخته بتنی بسیار باکیفیت تر و ارزان قیمت تر می باشند.

استخر پیش ساخته
قیمت استخر پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته اینتکس

یکی از استخرهایی که از جنس برزنت می باشد استخرهای اینتکس می باشند که دارای ضخامت بسیار بالایی می باشند. اما استخرهای اینتکس در سه نوع مختلف تولید می شوند، یکی از آن مدل ها میله های آهنی در لبه و کناره های استخر پیش ساخته قرار گرفته است. نوعی دیگر از استخرهای اینتکس وجود دارند که میتوانند دارای لبه های بادی باشند و این مدل طول عمر و دوام بالاتری دارد و پمپ تصفیه و نردبان نیز از جمله مواردی می باشد که همراه این استخرهای پیش ساخته می باشند. نوع دیگری از استخرهای اینتکس، مدلی است که بسیار سبک می باشد و همچنین قابلیت جابه جایی دارد، البته این گزینه به مراتب دارای قیمت پایین تری نسبت به دیگر مدلهای دیگر می باشد زیرا پمپ تصفیه و پمپ های بزرگ لوله کشی در آن ها وجود ندارد.

استخرهای پیش ساخته فلزی

یکی دیگر از انواع استخرهای پیش ساخته، استخرهای پیش ساخته فلزی می باشند که بسیار مستحکم تر از سایر مدلهای استخر می باشند. البته لازم به ذکر است که در برابر ضربات و آفتاب و تغییرات آب و هوایی مقاوم می باشند. اگر به دنبال خرید استخر پیش ساخته باکیفیت و مقاومت بهتر هستید پیشنهاد ما به شما خرید این نوع استخر می باشد. جنسی قسمت بیرونی استخرهای پیش ساخته از فلز می باشد و فلزی که در آن بکار برده شده اند بسیار مستحکم می باشد. علاوه بر فلزی که در جایگاه قرار گرفته است یک لایه پلاستیک فشرده نیز روی آن قرار می گیرد. این نوع استخرها دارای نردبان و وسایل جانبی نیز می باشند.

استخر پیش ساخته
قیمت استخر پیش ساخته

مزایایی که استخرهای پیش ساخته ارزان قیمت دارند

اولین مزایایی که استخرهای پیش ساخته نسبت به استخر پیش ساخته بتنی دارند قیمت پایین آن می باشد و همچنین کارایی بیشتر دارند. مدت زمانی که طول می کشد تا استخرهای پیش ساخته آماده شوند و آماده نصب شوند، بسیار کمتر از استخرهای پیش ساخته بتنی می باشند و حداکثر زمانی که طول می کشد که این استخرها آماده شوند، حداکثر بیست روز می باشد. تمیز کردن این نوع استخرها بسیار راحت تر می باشد و میتوان برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی کمتری استفاده کرد. از دیگر مزایی که استخرهای پیش ساخته دارند انعطاف پذیری آن ها می باشد که دربرابر زلزله مقاومت داشته و به راحتی ترک نمی خورند.

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

این استخرها در مقایسه با استخر پیش ساخته بتنی از ظرافت بالاتری برخوردار می باشد و همچنین مقاومت زیادی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند. نسبت به جنس های دیگر استخرهای پیش ساخته دارای قیمت پایین تری می باشند. این استخرها از رزین و فایبرگلاس ساخته شده اند و به همین دلیل در برابر اشیاء تیز و برنده مقاومت بالایی دارد. امنیت این استخرها به مراتب بالاتر از جنس های دیگر می باشد. البته نکته ای که در خرید استخر پیش ساخته فایبر گلاس می باشد طریقه نصب آن است که کمی دشوارتر و پرهزینه تر می باشند و محیطی که برای نصب آن درنظر گرفته اید باید قابلیت حمل استخر را با جرثقیل داشته باشند. مزایایی که این استخرها دارند می توان به هزینه نگهداری آن اشاره کرد که اندک می باشد، همچنین نصب و راه اندازی آن نیز به سرعت انجام می گیرد. این نوع استخر پیش ساخته تا 10 سال نیاز به تعویض پوشش ندارند.

قیمت استخرهای پیش ساخته

همانطور که گفته شد استخرهای پیش ساخته دارای قیمت کمتری نسبت به استخرهای پیش ساخته بتنی و قدیمی دارند. اما درکل درصورتی که استخرهای پیش ساخته توکار باشند به مراتب هزینه بالاتری باید پرداخت کنید ولی روکارها قیمت کمتری دارند. قیمت استخرهای پیش ساخته به عوامل متفاوتی بستگی دارد. اگر به دنبال خرید ارزان قیمت ترین استخرهای پیش ساخته هستید، خرید استخرهای برزنتی و فایبرگلاس را به شما توصیه می کنیم و درعین حال که ارزان قیمت می باشند اما از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. یکی دیگر عواملی که در قیمت استخرهای پیش ساخته تأثیرگذار است، ابعاد آن می باشد که هرچه ابعاد بزرگتری لازم داشته باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

استخر پیش ساخته
قیمت استخر پیش ساخته

پیش از انتخاب استخر پیش ساخته به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر قصد خرید استخرهای پیش ساخته دارید باید بدانید که قبل از خرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. باتوجه به اینکه هزینه ای را بابت نصب استخرهای پیش ساخته باید پرداخت کنید باید از کیفیت آن و سالم بودن آن اطمینان داشته باشید و در هنگام نصب نیز از بدنه و اجزای آن مراقبت کنید تا آسیبی نبینند. برای خرید این نوع استخرها باید از یک فروشگاه معتبر این کار را انجام دهید تا بتوانید از ضمانت و اصالت کالا مطمئن شوید. از دیگر نکاتی که در خرید استخر پیش ساخته وجود دارد این است که ابعاد و سایز استخر باید موردتوجه قرار بگیرد و به درستی اندازه گیری انجام شده باشد. باید قبل از خرید از جنس، کیفیت، ضدیخ و ضدجوش بودن استخر اطمینان داشته باشید و بدانید که از استانداردهای کافی برخوردار می باشد. بعضی از افراد گمان می کنند که اگر بخواهند محصول باکیفیتی خریداری کنند باید حتما آن محصول خارجی باشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید این محصولات را باکیفیتی مشابه و به مراتب ارزان قیمت تر از تولیدات کشور خودمان تهیه کنید.

جمع بندی

درنهایت باتوجه به نکاتی که دررابطه با برتر بودن استخرهای پیش ساخته نسبت به استخر پیش ساخته بتنی دارند، شما می توانید این محصولات باکیفیت و جذاب را برای متراژهای کمتر نیز خریداری کنید و از استفاده آن در روزهای گرم تابستانی لذت ببرید. علاوه بر نکاتی که گفته شد یکسری نکات نیز بعد از خریداری و نصب استخرهای پیش ساخته وجود دارند که می توان به تعمیر و نگهداری درست آنها اشاره کرد. همچنین شما باید فیلتر تصفیه آب در این استخرها را به موقع تمیز و یا تعویض کنید تا به مرور زمان آسیبی نبینند. باید هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن تمام استخر بکنید تا رسوباتی در کف آن ایجاد نشود و طول عمر استخر پیش ساخته نیز پایین نیاد.