لزوم استفاده از گاتر و گریل استخری

گریل استخری

گاتر و گریل استخر از جمله قطعاتی هستند که ایمنی استخر را افزایش می دهند، گاتر و گریل استخر در جایگاه مهمی قرار دارند. وظیفه اصلی این قطعه در استخر جمع آوری آب سرریز شده از استخر و انتقال آب به مخزن تعادل استخر است. در عین حال از فیلتر شدن و مخلوط شدن مواد خارجی با سیستم استخر جلوگیری می کند. این قطعه با توجه به کاربرد و موقعیت مکانی در سایزهای مختلف تولید و به فروش می رسد. هنگام خرید گاتر و گریل و خرید پله استخر در بازار باید به محل نصب، متریال و ابعاد استفاده شده توجه کرد. در ادامه مطلب به لزوم استفاده از گاتر و گریل استخری می پردازیم.

گاتر استخری

به طور کلی به کانال آب در کف لبه های استخر که برای جمع آوری آب های سطحی استفاده می شود، گاتر استخر می گویند. گاتر استخری دارای مواد چدنی، گالوانیزه، فولادی، پلاستیکی و پی وی سی می باشد. همچنین این محصول به صورت گاتر رمپ، گاتر صنعتی، گاتر پارکینگ، گاتر سوله، گاتر خطی در بازار موجود است که برای فعالیت های مختلف طراحی و تولید شده است.

گریل استخری
خرید گریل استخری

لزوم استفاده از گاتر استخر

از گاتر استخر برای جمع آوری آب از استخر و برگرداندن آن به استخر استفاده می شود و از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. هنگام خرید گاتر استخر باید دقت کنید که آبچکانی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود.

از دیگر لزومات اساسی استفاده از گریل استخری

خرید گریل استخری که به توری و صافی نیز معروف است برای تخلیه آب سرریز استخر استفاده می شود. آبی که از به سیستم گردش آورده می شود پس از عبور از مکان های لازم به استخر بازگردانده می شود.و از کاهش آب استخر جلوگیری میکند. هنگام خرید یک گریل استخری، مهم است که یکی از مواد با کیفیت و بادوام را انتخاب کنید. زیرا هم اشعه ماوراء بنفش خورشید و هم مواد شیمیایی که برای نظافت و سلامت استخر استفاده می شود به مرور زمان تغییر شکل می دهد.و همچنین میکروارگانیسم هایی که به طور طبیعی در آب وجود دارند با گذشت زمان باعث فرسایش گریل می شوند. هر چه کیفیت بالاتر باشد ماندگاری و مفید بودن آن بیشتر خواهد بود.
خرید گریل استخری علاوه بر دوام، سطحی غیر لغزنده را نیز فراهم می کند. کنار استخر با وجود خیس بودن برای حوادث احتمالی مانند افتادن و لیز خوردن بسیار مساعد است. به همین دلیل استفاده از گریل با مواد ضد لغزش و موادی که با قطعات بادوام تولید می شوند بسیار مهم خواهد بود.

ابعاد گریل استخر

برای خرید گریل استخری باید به ابعاد آن توجه کنید. ابعاد گریل با توجه به ابعاد استخر و نیاز تغییر می کند. عموماً به شکل های 15، 20، 25 و 30 سانتی متری در بازار موجود است. همچنین می توان اندازه های مختلف را با توجه به نیازهای خاص پیدا کرد. با توجه به اندازه استخر می توانید گریل های آماده در ابعاد دلخواه را با توجه به محل استفاده پیدا کنید. به طور کلی در استخرهای خصوصی با کاربری رایج از گریل 10 و 25 سانتی متری استفاده می شود. در استخرهای عمومی می بینیم که بیشتر از ابعاد 25 سانتی متر و 30 سانتی متر استفاده می شود.

گریل استخری
خرید گریل استخری

ویژگی های گریل استخر

اگرچه همه اندازه های گریل استخر متفاوت است. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند که در هنگام خرید گریل استخری باید به ان توجه کرد ضد لغزش و مقاوم در برابر سایش، زنگ زدگی و شکستگی است. که به دلیل ویژگی عدم لغزش، خطر افتادن را از بین می برد.و از حوادث احتمالی جلوگیری میکند. از یک طرف به دلیل ساختاری که دارد محیط مناسبی برای تشکیل و همینطور تکثیر باکتری ها نیزنیست. این ویژگی تضمین می کند که آب استخر سالم تر و قابل اطمینان تر است. هنگام خرید گاتر وگریل استخری به راحتی می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مناسب ترین محصول را انتخاب کنید.

نحوه تمیزکردن گاتر وگریل استخری

به دلیل ساختاری که دارد خاصیت لغزش ناپذیری دارد و اجسام خارجی زیادی را روی خود نگه می دارد و از مخلوط شدن آنها با سیستم استخر جلوگیری می کند. قطعات بزرگ گریل استخر را میشه خیلی اسان با دست جدا کرد. تمیز کردن قسمت های گریل استخر را می توان به راحتی انجام داد. مواد تمیزکننده را می توان برای تمیز کردن کثیفی های کوچکتر چسبنده و جلبک ها استفاده کرد. برس ها در این زمینه بیشترین کمک را خواهند کرد. در این زمینه خیالتان راحت است. زیرا به دلیل ساختاری که دارد کثیفی زیادی را در خود نگه نمی دارد و به راحتی تمیز می شود.

انواع گریل استخری

گریل استخری با توجه به روش تولید و محل استفاده انواع مختلفی دارد. قیمت گریل استخری متناسب با شیوه های تولیدی در نظر گرفته می شود.

  • گریل استخری با طرح فنری
  • گریل استخری با طرح پلکانی
  • گریل استخری با طرح آجدار
  • گریل استخری با طرح موج دار
  • گریل استخری با بدنه HIPS
  • گریل استخر با توری گالوانیزه یا فولادی
  • قطعه گریل گوشه 90 درجه
  • قطعه گریل گوشه ای 45 درجه

شبکه گوشه ای استخر

همانطور که می بینید، انواع مختلفی از گریل استخر برای بسیاری از نیازها و زمینه های استفاده مختلف وجود دارد. مدل های گریل چرخشی برای کناره های استخر مناسب هستند. قطعات گوشه ای استخر برای مکان های زاویه دار در دسترس هستند و به عنوان یک دوشاخه استفاده می شوند. برای قطعاتی که در حین استفاده آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند می توانید قطعه مورد نظر خود را خریداری کرده و ان را بدست متخصص بسپارید.
نکته مهم در اینجا کارایی، دوام، عدم لغزش و مناسب بودن آن است. برای خرید گریل استخری می توانید با بررسی مدل های مختلف محصول مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.

گریل استخری
خرید گریل استخری

نحوه نصب گاتر و گریل استخر

کلیه مراحل ساخت و نصب گاتر و گریل استخرها باید طبق مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود. توری های لبه کانال استخر جایی است که باکتری ها در صورت عدم مراقبت بیشترین ذخیره را دارند.

زیباسازی لبه استخر با گاتر و گریل

مهمترین عناصری که استخرها را مفید می کند، لوازم جانبی مورد استفاده است. کیفیت توری های لبه کانال استخر و انتخاب مدل های مناسب هنگام خرید گاتر و گریل استخر و خرید پله استخر باعث زیباتر شدن ظاهر استخر می شود. این لوازم توری های لبه استخر هستند.امیدواریم با خواندن این مطلب با لزوم استفاده از گاتر و گریل استخری کاملا اشنا شده باشید.

قیمت گریل استخر بر مبنای جنس و ویژگی های آن تعیین می شود.