معرفی انواع آتشدان هیزمی

آتشدان هیزمی

مقدمه

انواع اتشدان های هیزمی امروزه علاوه بر کاربردی که در ایجاد گرما دارند، زیبایی خانه و دکوراسیون داخلی را دوچندان می کنند. در قدیم نیز اتشدان هایی وجود داشت اما امروزه با ظاهری متفاوت در بازار موجود می باشند. حتی زمان های بسیار دور نیز مردم به دور آتش جمع می شدند و آتش موجب همدلی و جمع شدن خانواده دورهم می شد. کاربرد اتشدان های هیزمی امروزی نیز همین است. شما می دانید آتشدان هیزمی چیست و یا چه کاربردی در منازل دارند؟ اگر پاسخ به این سوالات را نمی دانید به شما پیشنهاد می دهیم تا انتها مطلب همراه ما باشید.

انواع آتشدانهای هیزمی

آتشدان های هیزمی براساس طرح و نحوه ساختشان انواع متفاوتی دارند. یکی از اصلی ترین انواع اتشدان ها که کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارند، جام های آتش و یا فایرپیت ها هستند. البته این نوع اتشدان ها در محوطه سازی نیز کاربرد بسیار زیادی دارند. فایرپیت ها زیبایی زیادی دارند همچنین به راحتی تمیز می شوند. این نوع آتشدان خود از دو سبک مدرن و کلاسیک در بازار موجود هستند. اگر جز آن دسته از افرادی می باشید که علاقمند به برپایی آتش در دورهمی های خود هستید، خرید این آتشدان گرمای زیادی به جمع دوستانه شما می بخشد.

از دیگر اتشدان های هیزمی که جایگاه ویژه ای دارند می توان به اتشدان های گودالی اشاره کرد. این نوع آتشدان از سنگ، بتن، آجر و غیره ساخته شده است. گودال هایی که برای این اتشدان ها درنظر گرفته می شود کمی بالاتر از سطح زمین تعبیه شده تا کار با آن به مراتب راحت تر باشد. این نوع آتشدان نیز دارای اشکال هندسی متفاوتی مانند مربع، دایره، مستطیل و ال شکل می باشد و در محوطه سازی بیشتر از این مدل ها استفاده می شود. سلیقه شما کدام مدل از آتشدان می باشد؟ اگر قصد خرید این محصول را دارید می توانید از سایت کاویان کمپانی که عرضه کننده محصولات مربوط به دکوراسیون داخلی می باشد، تهیه کنید.

آتشدان هیزمی
انواع آتشدان هیزمی

آتشدان های دیواری و طاقچه ای

اولین نکته ای که در خرید آتشدان هیزمی از نوع دیواری و یا طاقچهای وجود دارد هزینه نسبتا زیاد نصب آن می باشد. این نوع اتشدان ها ثابت بوده و باید درون دیوار جاسازی شوند پس برای ساخت آن نیاز به بازسازی و تخریب می باشد. جنس این مدل سنگ، فلز و یا آجر می باشد. در طراحی و ساخت این مدل از اتشدان های هیزمی باید دقت داشته باشید که فرد متخصص آن را انجام دهد. انجام اینکار توسط افراد غیرماهر باعث می شود که سازه بعد از مدتی فروریخته و یا در اثر گرما دچار خردگی شود. این نوع اتشدان ها را امروزه به گونه ای طراحی می کنند که استفاده از آن در دورهمی ها و یا تهیه غذا راحت باشد. طراحی شلف، سینی، پایه های کتری و طبقاتی برای تهیه پخت کباب همگی در جهت رفاه حال مشتریان اعمال می شود و در محوطه سازی به این نکات بیشتر توجه می کنند.

آتشدان هیزمی
خرید آتشدان هیزمی

ویژگی انواع آتشدان های هیزمی

آتشدان های هیزمی تداعی گر زمان های قدیم می باشند و نوعی نوستالژی به حساب می آیند. طراحی و ساخت این محصول برای افرادی که دارای تراس و یا بالکن می باشند و زمان زیادی را در این قسمت از خانه سپری می کنند، خالی از لطف نمی باشد. خرید آتشدان هیزمی علاوه بر اینکه کارایی بسیار زیادی دارد، دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز می باشد. به جز اتشدان های دیواری که ثابت هستند بقیه اتشدان ها را می توان به راحتی جابه جا نمود. پس شما می توانید از این محصول در هر کجای منزل استفاده کنید و مانعی برای شما وجود نخواهد داشت.

این ویژگی باعث می شود طول عمر دستگاه نیز بالاتر رود، درصورتی که آب و هوا نامناسب باشد شما می توانید این محصول را در مکانی مناسب قرار دهید تا از رطوبت و باران درامان بماند. یکی دیگر از ویژگی هایی که در این نوع آتشدان وجود دارد این است که نیاز به دودکش ندارد، این مساله باعث می شود که هم نصب و هم استفاده از این محصولات بسیار راحت تر باشد. اگر شما هم قصد خرید آتشدان هیزمی برای محیط بالکن، تراس و یا ویلای خود را دارید می توانید با مراجعه به سایت کاویان کمپانی انواع آتشدان هیزمی آن را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

آتشدان هیزمی
خرید آتشدان هیزمی

انواع آتشدان از نظر جنس بدنه

جنس بدنه نیز می تواند در انواع اتشدان ها متفاوت باشد، آتشدان چدنی، فلزی، سنگی و آجری از انواع این محصولات هستند. هر کدام کارایی و کاربرد به خصوصی داشته اما در اصل ماجرا تفاوتی دربین آنها وجود ندارد. همه این محصولات بواسطه هیزم روشن می شوند و این برای زمانی که گاز در دسترس نباشد بسیار کاربرد دارد. در نوع هیزمی اتشدان ها شما حتی می توانید از شاخ و برگ درختان نیز برای گرم کردن محیط استفاده کنید. پس هزینه ای که در آن صرف می شود به مراتب پایین تر از اتشدان های دیگر می باشد. شاید گمان کنید که انواع اتشدان ها همان شومینه ها هستند اما این فرضیه اشتباه می باشد، طراحی و ساخت این دو محصول با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند.

آتشدان هیزمی
قیمت آتشدان هیزمی

آتشدان چدنی و مزایای استفاده از آن

همانطور که در بالاتر نیز گفتیم یکی از انواع اتشدان ها، چدنی می باشد. استفاده از چدن در این محصولات به دلیل تحمل بالایی که نسبت به دما و حرارت دارند بسیار توصیه می شود. همچنین به دلیل ظرفیت گرمایی که دارد می تواند حرارت و گرما را به صورت یکنواخت در محیط پخش کند و همین ویژگی باعث شده است که بیشترین کاربرد را در محوطه سازی داشته باشد. سوالی که ایجاد می شود این است که چرا خرید آتشدان هیزمی از جنس چدن بسیار توصیه می شود؟ می توان گفت مقاومت بالای این محصول در برابر آتش و حرارت باعث شده است که دوام بسیار زیادی داشته باشد. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید چدن از فلز سنگین تر می باشد و ممکن است جابه جایی این محصولات به مراتب سخت تر باشد. پس در خرید از سایت کاویان کمپانی به این مواردی که عنوان کردیم توجه داشته باشید.

آتشدان هیزمی
خرید آتشدان هیزمی

میز آتشدان هیزمی

میز آتشدان را می توان یکی از پیشرفته ترین انواع این محصولات دانست. درحقیقت به میزی که در وسط آن هیزم وجود داشته باشد و شما بتوانید از حرارت آن استفاده کنید، میز آتشدان هیزمی می گویند. میز آتشدان نیز در طراحی ها و مدل های متفاوتی در بازار موجود می باشد که شما باتوجه به سلیقه و بودجه ای که دارید می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید. شما می دانید کاربرد میز آتشدان چیست؟ امکان تهیه غذا و گریل کردن روی این محصول به راحتی امکان پذیر می باشد؟ پس اگر در جمع دوستانه خود خلا این محصول را احساس می کنید نسبت به خرید آن از سایت کاویان کمپانی اقدام نمایید. یکی از مزایای خرید میز آتشدان شیک بودن آن می باشد. این میز جلوه خاصی به محیط می دهد و توجه همگان را به خود جلب می کند. آتشی که در آن روشن می شود فضایی جذاب و دلنشین را برای شما چه در طول روز و چه در شب ایجاد می کند و شما در کنار دوستانتان می توانید از آن لذت ببرید. در دکوراسیون داخلی بیشتر از این مدل برای جذابیت بیشتر محیط داخلی منازل استفاده می شود.

آتشدان هیزمی
خرید آتشدان هیزمی

کاربرد انواع آتشدان هیزمی

اتشدان های هیزمی علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیادی دارند، دارای کاربردهای فراوانی نیز هستند. بی شک هم تاثیر بسیار زیادی در کوراسیون داخلی دارند و هم کاربردی تر از شومینه های قدیمی هستند. از اتشدان های هیزمی می توان هم در محیط داخلی منازل و هم در محیط بیرون استفاده کرد البته این نکته به نوع طراحی آتشدان نیز بستگی دارد. شما می توانید این وسیله را در کنار جمع های خانوادگی خود تعبیه کنید و فضا را دلنشین تر کنید، درصورتی که شومینه ها تنها در منازل و در قسمت خاصی ساخته می شد.

ایمنی بالایی که استفاده از اتشدان های هیزمی دارند باعث شده است که محبوبیت زیادی در بین افراد داشته باشند. همچنین علاوه بر گرمایی که ایجاد می کنند شما می توانید برای پختن غذا و کباب کردن نیز از آن استفاده کنید. که این امر کارایی و کاربرد انواع آتشدان را بالاتر می برد. در خرید آتشدان هیزمی به کیفیت ساخت و طراحی آن نیز باید دقت کافی داشته باشید و بدانید برای چه کاری اقدام به خرید این محصول می نمایید. از دیگر کاربردهایی که این محصولات دارند، نقش پررنگ آن در محوطه سازی می باشند. زیبایی محوطه و باغ برای کسانی که بیشتر زمان خود را در بیرون از منزل می گذرانند بسیار کاربرد دارد.

آتشدان هیزمی
خرید آتشدان هیزمی

شما می توانید برای اطلاع از قیمت آتشدان هیزمی با واحد فروش ما درارتباط باشید.

جمع بندی

درنهایت باتوجه به همه مواردی که دررابطه با انواع اتشدان ها بیان شد، نمی توان از تاثیر خوبی که در دکوراسیون داخلی دارند غافل ماند. جذابیت ظاهری، کاربرد راحت، جابه جایی ساده و ایمنی بالا از جمله ویژگی هایی می باشد که در این محصول یافت می شود. البته توجه به استانداردهای ساخت و طراحی این محصول از جمله مواردی می باشد که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. سایت کاویان کمپانی می تواند انواع اتشدان ها را با کیفیتی بسیار عالی و قیمتی استثنایی در اختیار شما قرار دهد.